pondělí 10. ledna 2011

Jaké rádio na SOTU?

Když jsem se před třemi roky nadšeně vrhnul do sotování, s technikou jsem si příliš hlavu nelámal. Prostě jsem vzal to nejmenší rádio FT857, které jsem doma našel a vyrazil na kopec. Pak jsem mlsně pokukoval po ostatních a rozhodl se že si pořídím něco vhodnějšího. Začal jsem projíždět WEB, klábosil s kamarády a nakonec volba padla na PFR-3 http://www.qrpkits.com/pfr3.html. Také jsem zatoužil zvědět jestli budu po létech ještě schopen ubaslit provozu schopné rádio. PFR-3 je k dispozici pouze jako stavebnice.
Nechci provádět srovnání, různých rádií ani popisovat vlastnosti. Konec konců několik kritických poznámek má na svém webu Milan OK1IF. Ne že by to nebyla pravda to, co tam píše. Na sotě mě prostě tyto nedostatky příliš nevadily. Naopak jsem zase oceňoval koncepci 3 v 1 - TRX-Akumulátor-ATU.
Desky na TCVR Tramp od OK1XGL

Jenomže znáte to. Sotva jsem rozpohyboval PFR-3, červíček začal vrtat. Ono by nebylo k zahození těch 80 m, ono nebylo by k zahození, kdyby to umělo přehodit polaritu pastičky a další a další. Také moje bastlířské sebevědomí nebylo příliš silné. Postavit rádio ze stavebnice, kde máte vše napytlíčkované, vyzkoušená koncepce, kde stačí nic nezkazit a ono to funguje sebevědomí příliš nezvedne. Tak jsem začal revidovat svá předchozí rozhodnutí a rozhodl se pro konstrukci Petra OK1XGL - Tramp. http://www.mlab.cz/Designs/HAM%20Constructions/HF_TRAMP/DOC/HTML/HF_TRAMP.cs.html To už je vyšší bastlířska. Je to malé ale velice propracované rádio založené na SMD technologii. Petr byl dokonce tak hodný, že zajistil výrobu plošných spojů. Ty jsem obdržel během vánočních svátků, takže hodina pravdy právě začíná. Na tomto webu Vás budu informovat, jak pokračuje stavba a kolik slepých cestiček jsem prošlápl.

Žádné komentáře:

Okomentovat